Google Adsense

Zarada na Internetu je dobila neke nove dimenzije kada je Google, najmoćnija web kompanija na svijetu predstavila svoj kontekstualni sistem oglašavanja Google Adsense. Od tog trenutka, pa sve do danas, to je promijenilo živote milijunima ljudi širom svijeta, koji su konačno dobili mogućnost da vrlo lako monetiziraju trud koji ulažu u razvoj vlastitih web stranica. Mnogo je onih kojima je Adsense omogućio potpunu financijsku slobodu, ostavljanje svakodnevnih mukotrpnih postova, a dobar je broj i onih koji su se obogatili zahvaljujući njemu.

Google Adsense je kontekstualni program kojim Google omogućuje webmasterima da na svoje stranice postavljaju relevantne oglase Google oglašivača, i da za svaki klik na te oglase ostvaruju zaradu. Zarada se naravno, dijeli između Google-a kao kompanije posrednika, te webmastera na čijim stranicama se vrte oglasi.

Cijena samog oglasa zavisi od činjenice koliko je oglašivač platio za svaki pojedini klik, a sami postotak raspodjele novca između Googlea i webmastera, baš i nije do kraja poznat. Jasno je da sama cijena klika ovisi i o kategoriji u koju vaš sajt spada. Logično je očekivati da će neko platiti više za klik u kome reklamira prodaju automobila ili hotelskih aranžmana, nego neko ko prodaje kifle :)


Najljepši dio Adsensa je što Google sevira oglase koji su relevantni sadržaju na web stranici na kojoj se nalazi. Takvi oglasi imaju puno više šanse da budu klikani od strane posjetitelja. Loša stvar takvog načina odabira oglasa može biti eventualno reklamiranje konkurencije na vašoj stranici, ali i za to postoji lijek u vidu filteringa stranica za koje ne želite da se pojavljuju na vašem sajtu.

Osim toga, tip oglasa koji se pojavljuju na sajtovima ovisi i o tipu, i broju oglašivača u industriji. Nažalost, domaće tržište je itekako siromašno na tom polju, i online oglašavanje se već godinama ne uspijeva pomaknuti sa početka. Najbolji primjer za to je pogled na nekoliko stranica na domaćem jeziku koje su potpuno različitih kategorija. U ogromnoj većini slučajeva ćete na svim stranicama vidjeti iste oglase, i iste oglašivače. Jasno je da takvi oglasi neće imati dobar CTR ( broj klikova u odnosu na broj učitanja ) jer netko ko surfa stranice o nogometu, uglavnom u tom trenutku neće biti zainteresiran za mramorne ploče, ili apartmane na Rabu.

Što se tiče formata oglasa, Adsense je omogućio popriličan broj različitih formata koji se kreću u rasponu od 125x125 do 728x90 ili 160x600 pixela. Ovisno o formatu kojeg izaberete, Google će vam pokazati od jedan do 5 oglasa, čiji izgled se u potpunosti može prilagoditi izgledu vaše stranice. Postoje rasprave među webmasterima o tome da li je bolje da oglasi budu izgledom stopljeni u izgled stranice ili ne, ali o tome ćemo u nekom od narednih postova. Samo ću dodati da ja preferiram oglase koji se uklapaju u izgled stranice, i da po mom iskustvu takvi oglasi donose više klikova.

Osim toga, oglase možemo podijeliti na slikovne, tekstovne, mješovite ili link jedinice.
Slikovni oglasi pokazuju oglase u vidu bannera različitih veličina i ne preporučam ih osim ako je sama stranica sličnog karaktera, sa puno slika. U suprotnom su tekstovni oglasi puno bolji, jer daju veći izbor oglasa, te tekstom koji je uglavnom relevantan sadržaju vaše stranice, privlače puno više klikova.
Adsense link unit je tip oglasa u kojem Google na vašoj stranici prikaže naslove keyworda iz Google tražilice, i korisnik koji klika na takav oglas odlazi na Google tražilicu. Loša strana ovog formata oglasa je što prvi klik na oglas na vašoj stranici ne donosi zaradu, već tek slijedeći klik kada je korisnik na tražilici. Ipak, i ovu vrstu oglasa treba koristiti, jer uz osnovne oglase i ona može biti dobar izvod prihoda, pogotovo ako se smjesti na kvalitetnu poziciju na stranici. Mjesto gdje ljudi očekuju menu, bi bila najbolja pozicija.

I na kraju, Google reporting sistem je odličan. Vašu zaradu možete pratiti u vašem Adsense panelu, i to u tzv. real timeu, tj. zarada se automatski osvježava kako se pojavljuju novi klikovi na oglase sa vaših stranica. Dobro, možda nije automatski, ali svakako razlika između vremena klika i osvježavanja pregleda zarade je mimimalna.


Na kraju, da ponovim još jednom - Google Adsense je kralj Interneta, i prava "sirotinjska majka". Ne treba biti veliki stručnjak, dovoljan je jedan kvalitetan blog na Bloggeru, da vaša aplikacija bude prihvaćena, i da uđete u krug onih kojima je Adsense promijenio život.
Naravno, Adsense ne prihvaća stranice koje pozivaju na nasilje, pornografske stranice, stranice sa oružanom tematikom, drogama, alkoholom i sl.